Neutrale krachtpatser staat garant voor warme sfeer in Bel&Bo-winkels

Bij kledingwinkelketen Bel&Bo krijgen ze jaarlijks heel wat volk over de vloer. En die kan dan maar beter slijtvast en makkelijk in onderhoud zijn. Daarom koos de Belgische keten in vijf winkels voor de Tranform BlackJack Oak van Moduleo, goed voor maar liefst 10.000 m2 vloeroppervlakte. Bij Bel&Bo zijn ze intussen meer dan overtuigd van het kunnen van de Transform BlackJack Oak: “We gebruiken de vloer nu in alle nieuwe panden én bij renovaties van bestaande winkels.”

Met 100 winkels, verdeeld over België, is Bel&Bo een certitude in menig winkelstraatbeeld. De keten verdeelt mode voor het hele gezin en streeft in iedere winkel naar een inrichting die aansluit bij dat klantenprofiel. “Ook al passen we het interieur en de sfeersetting van onze winkels regelmatig aan, toch behouden we logischerwijze sommige basiselementen zoals de vloer”, legt technisch verantwoordelijke bij Fabrimode Bel&Bo Koen Totaert uit.

Een neutrale maar warme sfeer vormt de rode draad doorheen de inrichting van de winkels in Waregem, Poperinge, Ieper, Saint Georges Sur Meuse en Schelle. “De Transform BlackJack Oak van Moduleo past perfect in dat plaatje. In de winkels gebruiken we koud licht voor een optimale kleurechtheid van de modeartikelen. Dankzij de vloer kunnen we niettemin een warme sfeer verzekeren, in combinatie met bepaalde accenten in het meubilair.”

Natuurlijke look
Een subtiel lijnenspel en de levensechte eiktextuur met knopen scheppen een eenheid in de vloer. Een bijna effen kleur met slechts enkele kleurtinten versterkt die eenheid. De planken die een dikte hebben van 2.5 mm, zien er heel realistisch uit en lenen zich uitermate tot een modern en rustgevend interieur. De V-groef accentueert de planken, draagt bij tot de natuurlijke look en zorgt voor een harmonieus geheel.

Krachtpatser
De sterke slijtlaag (0.55 mm) maakt de Moduleo Transform-vloer ideaal voor commerciële ruimtes. De Protectonite® PU-beschermlaag staat garant voor een uitstekende vlekbestendigheid. “Duurzaamheid en slijtvastheid zijn voor ons van groot belang bij de keuze van een vloer”, aldus Koen Totaert. “Ook het onderhoudsgemak vormt een belangrijke factor. De Transform BlackJack Oak heeft een kleine nerf die zorgt voor de natuurlijke look, maar weinig tot geen vuil vasthoudt. Daarnaast stelt Moduleo specifieke onderhoudsproducten beschikbaar voor elk vloertype en biedt de fabrikant telkens kosteloos waardevol onderhoudsadvies op maat.”

Ondersteuning van fabrikant
De Transform-collectie is uitgevoerd met een dryback-systeem en werd in de Bel&Bo-winkels gelegd op de zelfklevende ondervloer Xtrafloor Flex Pro. De vloer liet zich daardoor vlot installeren en kan makkelijk verplaatst of zelfs verwijderd worden zonder sporen. Koen Totaert: “We plaatsen onze vloeren altijd zelf. Onze mensen kregen daarvoor bruikbaar plaatsingsadvies van Moduleo. De fabrikant adviseerde ons eveneens om de Xtrafloor Flex Pro als ondervloer te plaatsen. Met zijn licht nivellerend effect elimineert hij kleine oneffenheden. Ook laat de ondervloer plaatsing toe in winkels die, tijdens de verbouwing, open blijven en is de vloer onmiddellijk na plaatsing beloopbaar.”

Vlot te vervangen
De geringe dikte van de vloer is eveneens een groot pluspunt volgens Koen Totaert. “De plaatsing op bestaande vloeren is daardoor geen probleem en overgangen naar naastliggende bevloeringen kunnen met een haast onzichtbaar niveauverschil uitgevoerd worden. Dankzij de stroken kan je bij eventuele schade slechts een stuk van de vloer vervangen. Moet je na de plaatsing van de vloer nog bekabeling inslijpen? Dan vervang je na de werken slechts enkele vloerstroken. Dat maakt van de Transform BlackJack Oak dé ideale én onderhoudsvriendelijke vloer voor een kledingzaak zoals Bel&Bo die veel volk ontvangt en regelmatig wisselt van setting”, besluit Koen Totaert.

Over Moduleo

IVC Group, opgericht in 1997, is de grootste Europese fabrikant van tapijttegels, luxury vinyl tiles (LVT) en vinyl op rol.  Met 1.600 medewerkers in 10 productie-units in België, Luxemburg, Verenigde Staten en Rusland, ontwikkelt en produceert IVC Group jaarlijks ruim 180 miljoen m² vinylvloeren.  Het productportfolio bestaat uit 4 merken: Moduleo® (residentiële luxury vinyl tiles), IVC (vloeroplossingen voor de projectmarkt), Leoline® (residentiële vinyl op rol) en Xtrafloor® (accessoires). Sinds 2015 maakt IVC Group deel uit van het Amerikaanse Mohawk Industries Inc., de wereldwijde marktleider in vloerbekleding.

www.moduleo.com